CBR1000RR FIREBLADE - TECHNOLÓGIA

EGY SPORTMOTOR
MEGJELENÉSE

EGY
VERSENYMOTOR
LELKE

Mr. Sato – Projektvezető

„A modell legfőbb küldetése, hogy kiragadja pilótáját a hétköznapokból, és olyan élményt nyújtson, ami nemes egyszerűséggel felülmúlhatatlan.”

A kiválasztott üzemmódok a digitális TFT-képernyőn jelennek meg.

Az erő kezelése

A CBR1000RR Fireblade esetében az Üzemmódválasztó-rendszer (RMSS) a következőképpen működik.

Az RMSS használatával működtetett Teljesítményszabályozó öt szintet kínál a pilótának. Az 1. szint esetében mind a hat sebességi fokozat használatakor a maximális teljesítmény áll rendelkezésre, a 2. szinten egy leheletnyit finomabbá válnak a gázreakciók és az 5. szintre kapcsolva pedig a lehető legbarátságosabbá válik a modell. Bármelyik üzemmódban is halad a vezető, a gyorsítások kezdetén ugyanolyan az erőforrás viselkedése.

Az előre beállított üzemmódok mellett, a kormány bal oldalán található kapcsolóval lehetőség van a motorteljesítmény, a fékezés és a HSTC-beavatkozási szintjének manuális beállítására is.

A Fireblade három előre beállított motorozási módja határozottan az Ön kezébe adja az irányítást: Az első mód szabadjára engedni a teljesítményt (ahogy arra a versenypályán szükség is van), a motor lassítási reakciója gyorsabb a kanyarbejáratokban, valamint nagyobb nyomaték áll rendelkezésre a kigyorsításnál. A második mód a kanyargós vagy városi utak meghódítására alkalmas, míg a harmadik mód a menetbiztonságot helyezi középpontba nedves vagy változatos útviszonyok esetén.

Műszaki adatok

A Fireblade motorja a mérnöki munka és az elektronika páratlan mesterműve, melyek együtt hihetetlen élményt nyújtanak közúton és versenypályán egyaránt.

Szívből jövő teljesítmény

Egy rendkívül jól irányítható, hihetetlen hanggal rendelkező erőmű.

A Fireblade mérnöki mestermunkának számító DOHC soros négy hengeres motorja 13 000 fordulat/percre képes felpörögni. 13:1 sűrítési arány mellett 141 kW csúcsteljesítményt ad le, amihez 114 Nm csúcsnyomaték párosul. A sportteljesítmény tökéletes kifejezése, amelyet kemény használatra terveztek; a könnyű, titán kipufogódobok tökéletesen továbbítják a nagy fordulatszámú motor nyers, elemi hangját.

A Fireblade lenyűgöző teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik. A dugattyúk falvastagságának és koronájuk kialakításának köszönhetően, növelhető a sűrítési arány, valamint a módosított vezérléssel lehetővé válik a magasabb szelepemelés. Az értékes grammok megtakarítása érdekében az olajteknő és a gyújtásfedél különleges magnéziumból készültek.

A titán kipufogódob csökkenti a tömeget és előnyösen befolyásolja a motor tömegközéppontját. Alakjának köszönhetően, minden helyzetben megfelelő távolságra van a talajtól.

KIFINOMULT ÉRZÉKEK

A Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) leheletfinom visszajelzést ad és egyenletes működést biztosít.

A gyors, íves kanyarok meghódítása még soha nem volt ilyen jó érzés. A Fireblade vezérlésének középpontjában egy öttengelyes inerciamérő-egység áll, amely a motorkerékpár aktuális dinamikus jellemzőiről ad visszajelzést az ECU részére. A 9 fokozatban állítható Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) a kanyarokból való kigyorsításokkor optimalizálja a hátsó kerék tapadását, finoman avatkozik közbe és megfelelően szabályozza a fojtószelep szögállását. Az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) a HTSC-től teljesen különálló funkció, és három fokozatban szabályozható az első kerék elemelkedése. Versenypályás használatához érdemes minimális HSTC-t és maximális Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) beállítást használni. A rendszer így finom, természetes érzést biztosít.

A Fireblade a LED hátsó lámpája a kisméretű farrészen kapott helyet.

TISZTA ÉS FÉNYES

A rendkívül fényes LED világítás fokozza az agresszív megjelenést.

A Fireblade kettős LED fényszóróinak átható fényessége nem marad észrevétlen, kialakítása megfelelően irányítja a légáramlást a fejidom körül, valamint versenyzési pozícióban maga a motoros is a nagysebességű aerodinamikai csomag részévé válik. A fényes LED hátsó világítás jól illeszkedik a farrészbe, valamint az irányjelzők is LED-ek.

A megfontoltan elhelyezett és kialakított légterelők fokozzák a stabil útfekvést nagy tempónál.

A kanyarodási magabiztosság a Fireblade vázának köszönhető, amely olyan agilis, hogy elég szinte csak rágondolni az irányváltásra.

KIEGYENSÚLYOZOTT ÉS SZABADON IRÁNYÍTHATÓ

A Fireblade hihetetlen irányíthatósági magabiztosságot nyújt.

A Fireblade pilótája számára az érzet áll mindennek a középpontjában – az üreges, présöntött alumínium hídváz olyan finomhangolt merevséggel rendelkezik, ami a tömör alumínium lengőkarhoz illik. A Showa 43 mm-es nagy dugattyús villa (BPF) a nagy csillapítási térfogatával hatékonyan csökkenti a hidraulikus nyomást, ki- és berúgózáskor egyaránt. Ez csökkenti az első berugózás során fellépő tehetetlenséget, és finomabb csillapítást biztosít, amivel maximalizálja az abroncs érintkezését az aszfalttal. A szelepmentes Showa hátsó lengéscsillapító az egyenletes nyomásváltozásoknak köszönhetően egyenletes csillapítóerőt fejt ki, amikor a lengéscsillapító teljesen kirugózott helyzetből elkezd összenyomódni.

Az orr-rész érzete és irányíthatósága az Ön kezében van. Showa 43 mm BPF és Tokico négydugattyús féknyergek.

Maginghatatlan személyiség

A radiálisan rögzített, négydugattyús Tokico féknyergeket a közúti és nagysebességű versenypályás motorozáshoz is finomhangolt ABS felügyeli, miközben a Honda elektronikus szabályozású kormány-lengéscsillapító (HESD) fenntartja az első kerék stabilitását. A Fireblade agilis, de könnyen uralható váza teljesítményére született, komplett csomagot alkot.

Műszaki adatok

Karcsú, mozgékony és bevetésre kész. A Fireblade sziluettje a színtiszta sebességet körvonalazza.